Elektronické evidence tržeb (EET) neovlivňuje žádným způsobem běžný výdej v lékárně.
Veškerou elektronickou komunikaci mezi Finanční správou a serverem v lékárně zajišťuje lékárenský software Mediox od společnosti Apatyka servis. Před tím ale než je komunikace nastavena je potřeba získat přístupové údaje a certifikát/y. Ty může získat na finančním úřadě pouze majitel nebo statutární zástupce. Přístupové údaje lze získat osobně na FÚ nebo s využitím datové schránky na webovém portále. Postup elektronické žádosti o přístupové údaje naleznete ZDE!
Celý postup lze shrnou do následujících sedmi bodů:
První tři body musí zajistit lékárna - ať už osobní návštěvou na FÚ nebo z pohodlí kanceláře na webovém portále. Systémový poradce může poradit, ale nemá oprávnění jednat s FÚ jménem lékárny. Bod čtyři a pět se provádí v konfiguraci systému a na vyžádání je provede i systémový poradce s využitím vzdáleného přístupu do lékárny.
Bod šest znamená vyvěšení příslušného informačního oznámení - více na etržby.cz nebo na našich seminářích. Opomenutí této povinnosti je sankcionováno pokutou až 50 tisíc korun!.
Poslední bod je už běžný provoz. Ve vlastním zájmu neodkládejte reralizaci předchozích bodů. Reálné zasílání lze nastavit přesně na 1.3.2017, ale včasná realizace předcházejících bodů, umožní otestovat komunkaci a nenechat se nemile překvapit ve středu ráno prvního března!
Během běžného provozu je třeba kontrolovat:
Informujte se o svých povinnostech na informačním portále etržby.cz, našich seminářích nebo u svého systémového poradce!